sábado, 12 de setembro de 2015

Jupiler Pro League - BELGIUM -

Resultado de imagem para FLAG BELGIUMResultado de imagem para JUPILER PRO LEAGUE

Aanvoerder Waasland-Beveren: "Vreven is karaktervol, maar daar hou ik wel van"


Waasland-Beveren doet het voorlopig prima in de Jupiler Pro League. Zinho Gano, Steeven Langil en Olivier Myny blonken al meermaals uit, maar één van de stille krachten achter het succes van de Waaslanders is aanvoerder Milos Maric. "Ik ben trots om kapitein van dit schip te zijn", zegt hij.
Door Timothy Collard
Maric kwam om te beginnen nog eens terug op de zege in de derby van het Waasland. “Het was tien jaar geleden dat Beveren nog eens kon winnen van Lokeren, hé… Ik weet hoe belangrijk zo’n derbyzege is”, zegt hij in een gesprek met Voetbalkrant.com.
“De supporters hechten hier heel veel waarde aan. Voor mij persoonlijk was het ook best speciaal, aangezien ik nog voor Lokeren heb gespeeld.”

"Trots om kapitein te zijn van deze groep"

De inmiddels 33-jarige Serviër komt tegenwoordig niet zo vaak meer tot scoren, maar is wel één van de drijvende krachten in het team van Stijn Vreven. “Ik ben trots om kapitein te zijn van deze groep.”
“Ik voel de steun van de trainer en voel me goed. Ik geef écht alles voor deze club. We werken keihard op training en dat loont. Dat zie je aan onze resultaten.”

"Kunnen toekomst met gerust gemoed tegemoet kijken"

Maric voelt zich ook genoodzaakt om een pluim op de hoed van Stijn Vreven te steken. “Hij is ontzettend belangrijk voor ons. Ik schiet goed op met hem. Hij is karaktervol, maar daar hou ik wel van”, lacht de Serviër.
Dat er een frisse wind waait op de Freethiel viel hem ook al op. “De voorbije jaren waren niet bepaald geweldig, maar er zijn duidelijk enkele zaken veranderd. We moeten het match per match blijven bekijken, maar we mogen de toekomst nu wel met een gerust gemoed tegemoet kijken.”

"Eerst een 5'je en dan was hij plots een 10? Nee, daar ga ik niet mee akkoord"


Steven Defour werd in extremis nog opgeroepen door Marc Wilmots na het uitvallen van Moussa Dembélé. Besnik Hasi begrijpt wel de gedachtengang van Wilmots niet helemaal.
Op zijn persconferentie bij de selectieaankondiging zei Wilmots dat Defour niet goed genoeg presteerde. "Hij is nu een vijf of een zes waard en dat zou eigenlijk elke week een acht moeten zijn", zei Wilmots toen. Een paar dagen later zat Defour echter bij de Rode Duivels na één goeie wedstrijd tegen Westerlo.
"Dat begrijp ik niet", zei Hasi gisteren. "Hij gaat van een vijf naar een tien? En dan wordt hij ineens geselecteerd? Dat begrijp ik niet."



Deschacht over 'geval VdB': "Anthony had bij Hasi kunnen gaan aankloppen"


Dat het rumoer rond Anthony Vanden Borre nog even gaat duren, daar hebben ze zich in Neerpede al langer bij neergelegd. Olivier Deschacht schudt het hoofd als hij ziet wat het allemaal teweeg heeft gebracht.
De routinier begrijpt het allemaal niet goed. "Een uur na die bespreking maakte hij de kleedkamer af in de media, maar wat bedoelde Anthony eigenlijk? Dat we meer moeten roepen op elkaar? Na zelf zo slecht gespeeld te hebben, heb ik geen behoefte om de grote Jan uit te hangen", vertelt hij in Het Nieuwsblad.
"Recht te staan en te zeggen: Het trekt op geen kl...Gij en gij doen dat verkeerd. Zo ben ik niet opgevoed. Mijn nadeel is dat ik erg zelfkritisch ben. Dan wil ik vooral nederig zijn en werken op training. Ik snap ook niet waarom Vanden Borre zo de confrontatie zocht."
Want er is ruimte voor discussie bij paars-wit. "Hasi lijkt heel koppig, maar zijn deur staat wel open voor overleg. Anthony had gewoon bij hem zijn ongenoegen kunnen uiten. Nu destabiliseerde die zaak de hele club. Of we Vanden Borre zullen vergeven, gaan we wel zien. In Syrië gebeuren ergere dingen, zeker?’

Aanvaller in kwestie, coach en teammaat blikken terug op het debuut van Vossen


De debuutmatch van Jelle Vossen verliep niet zoals de fans van Club Brugge hadden gehoopt. Wat vonden de aanvaller, ploeggenoot Ruud Vormer en coach Michel Preud'homme van zijn terugkeer op de Belgische velden?
Diederik Geypen in Moeskroen
"Dit is een zure avond", verbeet Vossen na de 2-1-nederlaag bij Moeskroen-Péruwelz de ontgoocheling. "We begonnen sterk, al kende ik een paar keer pech toen mijn doelpogingen werden afgeblokt."
"Nadien kregen we het gevoel dat het te gemakkelijk werd. Hier had ik echt meer van verwacht. We beseffen dat het beter moet. Na een vroege voorsprong moeten we het tempo blijven bepalen."
Hoe analyseert coach Michel Preud'homme het eerste optreden van zijn debutant? "Jelle creëerde veel ruimte voor de jongens die in de rug doken. Hij speelde een degelijke wedstrijd met veel diepgang."
Ook teammaat Ruud Vormer tot slot is er gerust op. "De twee spitsen die we hebben (Vossen en Diaby, red.) kunnen echt wel wat. Dat zag ik al op training en gaan jullie ook nog wel te zien krijgen."


BELGIUM: Jupiler League
20:30FinMouscron Peruwelz2 - 1Club Brugge(0 - 1)
BELGIUM: Proximus League
20:30FinLommel Utd4 - 1Virton(2 - 0)

BELGIUM: Super League Women
20:30Fin Lierse W1 - 0RSC Anderlecht W(1 - 0)



Nenhum comentário:

Postar um comentário