sexta-feira, 30 de janeiro de 2015

Budet på Blåvitt-stjärnan: Tolv miljoner kronor - SVERIGE




   

Budet på Blåvitt-stjärnan: Tolv miljoner kronor

Reading vill ha Vibe – Göteborg nobbar


Lasse Vibe.

GÖTEBORG. Lasse Vibes framtid är fortfarande oviss.
Nu har IFK Göteborg nobbat ett nytt bud på stjärnanfallaren.
Den här gången från engelska Reading, enligt Sportbladets uppgifter.
Dansken smällde in 23 mål i allsvenskan i fjol, och är förstås eftertraktad på spelarmarknaden. IFK Göteborg har tagit emot intresseförfrågningar och även konkreta bud från flera klubbar i olika länder.
Men sportchefen Mats Gren har varit tydligen med att det krävs mellan 25 och 30 miljoner för att Blåvitt ska vara villig att släppa den 27-årige skyttekungen, något han berättade på ett supportermöte i lördags.
– Jag har sagt till hans agent att bud på 1,5 miljoner euro från Holland inte är aktuella. Det viftar jag bara bort 25 miljoner kronor är det lägsta bud som över huvud taget är intressant, sa Gren då.

Locket på av Gren

Enligt Sportbladets uppgifter har nu Championshiplaget Reading erbjudit IFK Göteborg 1,3 miljoner euro, omkring tolv miljoner kronor, för anfallaren. Ett bud som inte är i närheten av vad IFK Göteborg kräver.
– Inga kommentarer, säger Mats Gren till Sportbladet.
Sportbladet har varit i kontakt med Lasse Vibe.
Vad säger du om Reading?
– Som jag sagt innan så handlar det om ekonomi familje och fotboll. Jag fyller 28 år om 3 veckor och får nog inte så många chanser att åka utomlands till en bra liga, så om det skulle komma något som Blåvitt accepterar då kommer jag förmodligen att ta den möjligheten.
– Däremot känns det inte rätt att kommentera enskilda klubbar, när jag vet att Blåvitt än sålänge inte är överens med nån klubb om en transfer.

Nenhum comentário:

Postar um comentário