segunda-feira, 2 de novembro de 2015

Superligaen 2015/2016 - Danmark

Resultado de imagem para FLAG DINAMARCA  Resultado de imagem para SUPERLIGAEN DINAMARCA

Brøndbys super-sub kryptisk om blåt og gult

Johan Elmander plaffer kugler i kassen som målfarlig indskifter i blåt og gult – men han har grød i munden, når det gælder rollen som danskdödare
ODENSE (Ekstra Bladet): Johan Elmander har egentlig gjort sin stilling op, når det gælder det svenske landshold – eller rettere: Det havde han. For når man som ny-udklækket super-sub gang på gang hamrer afgørende kasser ind, kan selv en svensk veteran vist komme i tvivl.
Søndag aften entrede han banen i det 84. minut, og små ti minutter senere havde den garvede angriber plaffet sig på måltavlen to gange. Forrige søndag scorede han sejrsmålet mod FC Midtjylland.
- Er du den kommende danskdödare, Johan?
- Haha, jamen, nej, det vet jag inte… Lad mig sige, at jeg har snakket en del og godt med Erik (Hamrén) for nogle måneder siden, og da sagde jeg, at som det ser ud lige nu, er landsholdet nok ikke noget for mig, fordi jeg heller ikke spiller fast her i Brøndby. Men fodbolden går hurtigt, det ved alle, så jeg kan ikke svare på det, siger Johan Elmander.
Det lyder jo så tilpas kryptisk, at vi hellere må slå fast: Når Erik Hamrén i denne uge udtager sin trup til de to vitale playoff-kampe mod Danmark, er Johan Elmander ikke med – eller også er han…
For når man lige ser bort fra en vis Zlatan Ibrahimovic, har de blå-gule nærmest en kopi af Morten Olsens problemer: De andre angribere scorer heller ikke!
- Har du sagt, at du ikke er til disposition?
- Ja, det sagde jeg for nogle måneder siden.
- Har du lavet om på det?
- Nu har jeg ikke talt med Erik i et stykke tid, så jeg har ikke hørt andet.
- Så vi skal ikke regne med at se dig på banen i de to kampe?
- Det ved vi ikke. Ingen anelse, det er Erik, der udtager truppen, og vi har også i Sverige en del skadede spillere, så jeg ved det ikke.
- Men ringer han, så er du til disposition?
- Ææh, måske. Det ved jeg ikke. Det må jeg beslutte, hvis det bliver aktuelt.
- Så du gør dig kostbar nu?
- Ja, haha.
Johan Elmander er på begrænset spilletid nu noteret for fem scoringer i ligaen. Ikke helt tilfreds med spilletiden – men trods alt glad.
- Jeg har haft denne form hele sæsonen og scorede også i Europa-kvalifikationen, så jeg synes, jeg har leveret hele efteråret. Nu har jeg fået lidt mere spilletid, og så er det bare om at udnytte chancerne. Jeg vil selvfølgelig helst spille fra start og fuld tid, men nogle gange kan man også sidde ude på bænken og studere midtstoppere specifikt eller forsvarsspillere generelt og se nogle muligheder, hvor man kan såre dem.
- Kan rollen som super-sub ikke gå hen og blive farlig?
- Absolut!

Kasper Kusk: Tingene går min vej i øjeblikket

Den tidligere AaB-spiller er efter en svær begyndelse ved at finde sin plads hos FCK. Og så scorer han mål.

Det tog lidt tid at komme i gang, men nu ser fodboldspilleren Kasper Kusk ud til at være på vej til at blive en succeshistorie i FC København.
Den tidligere AaB-profil blev i maj købt tilbage til dansk fodbold af FCK, efter at han havde haft et mislykket ophold på et års tid hos hollandske Twente.
- Når man kommer til en ny klub, tager det lidt tid at finde ind i rytmen.
- Jeg kom frem til en del afslutninger i de første par kampe, men jeg manglede måske lige det sidste, siger den 23-årige offensivspiller.
Kasper Kusk skød sig søndag op som den mest scorende FCK'er i Alka Superligaen i denne sæson, da han scorede to gange i 4-0-sejren over Randers FC i Telia Parken.
Han er noteret for fem pletskud i Superligaen for vicemestrene, der topper tabellen med 30 point for 14 kampe.
Torsdag i sidste uge blev han også matchvinder, da FCK efter forlænget spilletid sendte Fredericia ud af pokalturneringen med en 2-1-sejr på udebane.
- I øjeblikket går tingene min vej. Det så man også ved det andet mål mod Randers, som ikke var en stor chance, men bolden gik alligevel i mål.
- Jeg kan være tilfreds lige nu, men jeg er klar over, at der venter flere kampe. Det vigtigste for mig er at kunne holde det høje niveau i de næste par kampe, siger Kasper Kusk.
FCK har vundet syv af de seneste otte kampe i Superligaen, og holdet har desuden sejret to gange i pokalturneringen.
- Jeg har fået scoret nogle mål, Federico Santander har scoret, og Youssef Toutouh er også kommet ind og er begyndt at score.
- Det er svært for de andre hold at dæmme op for vores spil, fordi målene kan komme fra mange forskellige spillere, siger Kasper Kusk.


Seneste kampe


OB

Brøndby IF
2 – 5
1. november 18:00
Færdig

FC København

Randers FC
4 – 0
1. november 16:00
Færdig

AaB

Hobro
6 – 0
1. november 13:30
Færdig

FC Midtjylland

Viborg
2 – 4
31. oktober 20:00
Færdig

Esbjerg fB

FC Nordsjælland
2 – 1
30. oktober 18:00
Færdig

Randers FC

OB
1 – 1
26. oktober 19:00
Færdig

Kommende kampe


AGF

SønderjyskE
vs.
2. november 19:00
Vises på TV3 Sport 1

SønderjyskE

AaB
vs.
6. november 18:00
Vises på TV3 Sport 1

Randers FC

AGF
vs.
6. november 20:30
Vises på TV3 Sport 1

Hobro

FC Nordsjælland
vs.
7. november 16:00
Vises på TV3 Sport 1

Viborg

OB
vs.
8. november 13:30
Vises på Eurosport DK


FC Midtjylland

Esbjerg fB
vs.
8. november 16:00
Vises på Canal 9






Opdateret:
1/11-2015 19:49
Danmark
Superligaen (33 runder)
#KlubKVUTMålPoint
1.FC København1493226 - 1130
2.FC Midtjylland1483319 - 1027
3.Brøndby IF1473424 - 1724
4.AaB1471630 - 2022
5.SønderjyskE1370622 - 1721
6.Randers FC1462620 - 2220
7.FC Nordsjælland1461716 - 2219
8.OB1452724 - 2917
9.Viborg1452714 - 2017
10.AGF1344519 - 1916
11.Esbjerg fB1435618 - 2514
12.Hobro14221011 - 318

Nenhum comentário:

Postar um comentário